Izrada web sajta

AKO STE  ZAINTERESOVANI ZA IZRADU ILI REKONSTRUKCIJU SAJTA MOLIMO VAS DA  ODGOVORITE NA OVA PITANJA:  upitnik(.pdf) ili upitnik(.doc) i pošaljete na softskyrs@gmail.com 

PRE SVEGA BILO BI DOBRO DA PROČITATE SLEDEĆI ČLANAK O REALNOSTI TRŽIŠTA U OVOJ OBLASTI IT-a:

      ———————  Za i protiv ——————-

    • Web dizajner mnogo obećava, a premalo objašnjava. Ponude pune bombastičnih rečenica kao: „Vaš sajt će odmah iskočiti prvi na Google-u.“ „Zarađivaćete ogoman novac.“ „Poslovanje će vam se povećati 200%“ teško da će ispuniti i pola obećanog. A kada pitate kako će to sve postići sa vašim sajtom, web dizajner odgovara „To su tajne zanata koje ne mogu da vam otkrijem“.
    • Web dizajner obećava „kule i gradove“, a za sajt traži premalo novca. Prihvatite istinu da nikada ne možete dobiti kvalitetan sajt za 50EUR, a retko i za 150EUR. Iza ovakvih ponuda krije se ili priučeni „stručnjak“ ili prevarant koji želi da vam brzo uzme pare i kasnije promeni broj mobilnog telefona (jedini kontakt koji vam daje)
    • Web dizajner tvrdi da je veoma uspešan u svom poslu, ali ne može da vam pokaže ni jedan svoj rad. Najverovatnije se radi o amateru koji pokušava da naplati svoj prvi web sajt.
    • Web dizajner nudi sajt za „jeftine pare“, ali ne želi da vam dostavi podatke za pristup web serveru gde će hostovati vaš sajt. Verovatno se radi o pokušaju da vam kasnije uzme mnogo veći novac, kada vam budu potrebne izmene na sajtu, i „uceni“ vas svojim održavanjem prezentacije. Uvek zahtevajte uvid u sve parametre pristupa za svoj sajt, kako biste kasnije mogli da promenite izvođača ukoliko niste zadovoljni. Najvažnije je da se uverite da je domen koji registrujete u vašem vlasništvu, a ne u vlasništvu pojedinca ili firme koja izrađuje sajt, kako biste imali potpunu kontrolu nad svojim web mestom.
    • Web sajt web dizajnera koji vam iznosi ponudu je zapušten i ružnjikav. On se pravda kako nema vremena i ne stiže da sredi sopstveni sajt jer je pretrpan poslom. Kako mislite da će se neko posvetiti vašem sajtu, ako svoj zanemaruje i očigledno ne shvata njegov značaj? (a najčešće ni ne ume bolje nego što pokazuje na svom web mestu)
    • Web dizajner ne razgovara sa vama o budućem sajtu, niti ga interesuje čime se bavi vaša firma. Kaže da on najbolje zna svoj posao, a vi da mu dostavite kompletan spreman materijal u slici i reči. Ovde je možda u pitanju stručnjak kome je već dosta svega i ne želi da gubi vreme savetovajući vas oko kreiranja i organizacije sadržaja i shvatanja vašeg načina poslovanja. Bolje je da ne rizikujete – pronađite nekog ko je spreman da se potpuno posveti vašem projektu.
    • Web dizajner mnogo kritikuje svoje kolege, a sebe hvali kao najboljeg. Žali se da mu drugi uzimaju poslove iako je on najbolji, i da nema čime da popuni svoj portfolio jer niko u okruženju ne shvata značaj web sajta. Dobar stručnjak mora da se hvali svojim radovima, a ne isključivo rečima. Istražite dobro njegove reference da biste videli da li je opravdano pun hvale za samog sebe.
    • Web dizajner vam nudi sajt za džabe. Ovde je u pitanju početnik. Ako se radi o neprofitnom sajtu, prihvatite ponudu i zajedno radite na poboljšanju sajta kao prijatelji. Ako vodite ozbiljan biznis, pronađite nekog iskusnijeg ko ceni svoj rad. Najčešće oni koji ne cene svoj rad ne zavređuju ni da ga drugi cene.
    • Na kraju, dozvolite sebi da se donekle vodite ličnim utiscima. Ne želite da dugoročno sarađujete sa osobom ili timom koji deluje neprofesionalno, aljkavo, ili se ponaša drsko i neposlovno. Izrada web sajta nikada nije jednokratan posao, već zahteva stalnu saradnju, pa imajte i ovo na umu pri odabiru web stručnjaka.